همه چیز درباره کامپیوتر

سخت افزار و نرم افزار

غیر فعال کردن دکمه ویندوز

توجه:  زمان کار کردن با Registry ها اشتباه نکنید. وگرنه ممکن است دچار مشکل شوید.

 

غیر فعال کردن دکمه ویندوز


۱. روی Start کلید کنید. اگر از سیستم عامل Windows 7 استفاده می کنید، در قسمت پایین که مخصوص Search است عبارت Regedt32 را تایپ کنید. اگر از سیستم عامل Windows XP استفاده می کنید، در قسمت Run عبارت Regedt32 را وارد کنید.


۲.روی HKEY_LOCAL_ MACHINE دوبار کلیک کنید. سپس به ترتیب SYSTEM و پس از آن CurrentControlSet و Control را انتخاب کنید.


۳.روی Keyboard Layout کلیک کنید، سپس در منوی Registry Editor روی Edit و سپس New و در آخر Binary Value کلیک کنید.
 

۴.نام Scancode Map را برای ورودی جدید لحاظ کنید.


۵.روی ورودی جدید دو بار کلیک کنید و عبارت زیر را در آن تایپ کنید و سپس روی OK کلیک کنید:

00000000000000000300000000005BE000005CE000000000

شما باید این عبارت را تایپ کنید و امکان copy و past در این قسمت وجود ندارد. برای اینکه در تایپ داده بالا اشتباه نکنید آن را به صورت دسته های 16 تایی در زیر قرار دادیم:


00 00 00 00 00 00 00 00
03 00 00 00 00 00 5B E0
00 00 5C E0 00 00 00 00

 

Registry Editor .۶ را ببندید و کامپیوتر خود را Restart کنید. کلید Windows شما غیر فعال شده است.

 

فعال کردن مجدد دکمه ویندوز

به منوی Start بروید و Regedt32 را تایپ کنید.

روی HKEY_LOCAL_ MACHINE و سپس SYSTEM، CurrentControlSet و سپس Control کلیک کنید.

روی Keyboard Layout کلیک کرده و روی Scancode Map کلیک راست کرده و Delete را انتخاب کنید و سپس yes را کلیک کنید.

Registry Editor را بسته و سیستم خود را Restart کنید. کلید Windows شما مجددا قعال شده است.

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کاهش spamهای دریافتی
کاهش spamهای دریافتی

spam به زبان ساده یعنی ایمیل ناخواسته

با رعایت کردن نکات زیر می توان میزان Spam دریافتی را بطرز باورنکردنی کاهش داد:

آدرس Email خود را بدون دلیل در اختیار دیگران قرار ندهید.

 آدرس های پست الکترونیکی به اندازه ای متداول شده اند که شما می توانید بر روی هر فرمی که به منظور کسب اطلاعات شما در نظر گرفته می شود، وجود فیلد خاصی به منظور دریافت آدرس Email را مشاهد نمائید. تعدادی زیادی از کاربران بدون درنظر گرفتن مسائل جانبی، آدرس Email خود را در هر محلی و یا هر فرمی درج می نمایند. مثلأ شرکت ها، اغلب آدرس ها را در یک بانک اطلاعاتی ثبت تا بتوانند وضعیت مشتیریان خود را در آینده دنبال نمایند. برخی اوقات، اطلاعات فوق به سایر شرکت ها فروخته شده و یا امکان استفاده مشترک برای آنان، فراهم می گردد. بدیهی است در چنین مواردی ممکن است برای شما یک Email و از طرف شرکتی ارسال شود که نه توقع آن را داشته اید و نه از آنان درخواستی مبنی بر ارائه اطلاعات خاصی را داشته اید.

بررسی سیاست های محرمانگی.

 قبل از ارسال آدرس Email خود به صورت Online، بدنبال Privacy سایت مورد نظر بگردید.تعداد بسیار زیادی از سایت های شناخته شده و خوشنام دارای یک لینک خاص بر روی سایت خود به منظور آشنائی کاربران با سیاست های آن سایت در خصوص نحوه برخورد با اطلاعات ارسالی شما می باشند. (همواره این پرسش را برای خود مطرح نمائید که آیا ما آدرسEmail خود را در سایت هائی درج می نمائیم که نسبت به آنان شناخت کافی داریم؟). شما می بایست قبل از ارسال آدرس Email خود و یا سایر اطلاعات شخصی، سیاست های اعلام شده توسط سایت مورد نظر را مطالعه نموده و از این موضوع آگاه شوید که مالکین و یا مسئولین سایت قصد انجام چه کاری را با اطلاعات ارسالی شما دارند.

دقت لازم در خصوص گزینه هائی که به صورت پیش فرض فعال شده اند.

زمانی که شما برای دریافت خدمات و یا Account جدید عملیات Sign In را انجام می دهید، ممکن است بخشی وجود داشته باشد که به شما مجموعه ای از گزینه ها را در خصوص دریافت Email در خصوص محصولات و یا سرویس های جدید، ارائه نماید. در برخی مواقع، گزینه ها به صورت پیش فرض انتخاب شده اند، بنابراین در صورتی که شما آنان را به همان وضعیت باقی بگذارید، در آینده نه چندان دور برای شما حجم زیادی از نامه های الکترونیکی که شاید انتظار آنان را نداشته باشد، ارسال گردد

استفاده از فیلترها:

تعدادی زیادی از برنامه های پست الکترونیکی امکان فیلترینگ را ارائه می نمایند. پتانسیل فوق به شما این اجازه را خواهد داد که آدرس های خاصی را بلاک نموده و یا امکان دریافت نامه را صرفأ از طریق لیست تماس موجود بر روی کامپیوتر خود، داشته باشید. برخی مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) نیز سرویس فیلترینگ و علامت گذاری مربوط به مقابله با Spam را ارائه می نمایند. در چنین مواردی ممکن است پیام های معتبری که بدرستی طبقه بندی نشده باشند به عنوان Spam درنظر گرفته شده و هرگز به صندوق پستی شما ارسال نگردند.

هرگز بر روی لینک های موجود در یک Spam، کلیک ننمائید.

برخی از منابع ارسال کننده Spam با ارسال آدرس های Email متغیر در یک Domain خاص، سعی در تشخیص معتبر بودن یک آدرس Email می نمایند. (مثلأ تشخیص آدرس های Email معتبر موجود بر روی hotmail و یا yahoo).در صورتی که شما بر روی یک لینک ارسالی توسط یک Spam کلیک نمائید، صرفأ معتبر بودن آدرس Email خود را به اطلاع آنان رسانده اید. پیام های ناخواسته ای که یک گزینه "عدم عضویت" وسوسه انگیز را در اختیار شما قرارمی دهند، اغلب به عنوان روشی به منظور جمع آوری آدرس های Email معتبر مورد استفاده قرار گرفته که در آینده از آنان به منظور ارسال Spam استفاده گردد.

غیرفعال نمودن گزینه دریافت اتوماتیک گرافیک در نامه های الکترونیکی با فرمت HTML.

تعداد زیادی از شرکت ها، نامه های الکترونیکی را با فرمت HTML و همراه با یک فایل گرافیکی لینک شده ارسال نموده که در ادامه از آن به منظور ردیابی فردی که پیام الکترونیکی را باز نموده است، استفاده می نمایند. زمانی که برنامه سرویس گیرنده پست الکترونیکی شما، اقدام به download گرافیک از سرویس دهنده آنان می نماید، آنان می دانند که شما پیام الکترونیکی را باز نموده اید. با غیر فعال نمودن HTML mail و مشاهده پیام ها با فرمت صرفأ متن، می توان پیشگیری لازم در خصوص این مسئله را انجام داد.

ایجاد و یا بازنمودن Account های جدید اضافی:

تعداد زیادی از سایت ها، اقدام به عرضه آدرس پست الکترونیکی به صورت رایگان می نمایند. در صورتی که شما بطور مداوم اقدام به ارسال آدرسEmail خود می نمائید (برای خرید online، دریافت سرویس و...)، ممکن است مجبور به ایجاد یک account دیگر به منظور حفاظت آدرس account اولیه خود در مقابل spam شوید. شما همچنین می بایست از یک account دیگر در زمانی که اطلاعاتی را بر روی بولتن های خبری online، اطاق های چت، لیست های عمومی Mailing و یا USENET ارسال می نمائید، استفاده نمائید. بدین تریتب می توان یک سطح حفاظتی مناسب در خصوص دریافت spam به آدرس Email اولیه خود را ایجاد کرد.

برای سایرین Spam ارسال ننمائید.

یک کاربر متعهد و دلسوز باشید. در خصوص پیام هائی که قصد فوروارد نمودن آنان را دارید، سختگیرانه عمل کنید. هرگز هرگونه پیامی را برای هر شخص موجود در لیست دفترجه آدرس خود Forward نکرده و اگر فردی از شما بخواهد که پیامی را برای وی فوروارد ننمائید، به درخواست وی احترام بگذارید

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کلیدهای میانبر در نرم افزار Microsoft Word

برای راست چین کردن نوشته: ctrl + r

برای چپ چین کردن نوشته  :ctrl + l

برای وسط چین کردن نوشته  : ctrl + e

برای کپی کردن: ctrl + c

برای چسباندن (پیست کردن): ctrl + v

برای بریدن (کات کردن): ctrl + x

برای ضخیم کردن قلم متن تایپ شده : ctrl + b

برای کج کردن متن تایپ شده : ctrl + i   

برای زیر خط دار کردن متن تایپ شده : ctrl + u

برای پرینت گرفتن از صفحه تایپ شده : ctrl + p

برای باز کردن یک صفحه جدید :  ctrl + n

برای تایپ علائم ریاضی در word از کلید های میانبر زیر استفادهکنید :

علامت جمع  + : (=)+ shift

علامت ضربدر × : (÷)+ shift

علامت تقریبی  ~ : (÷)+ shift

علامت درصد % : (5)+ shift  

علامت دلار  $ : (4)+ shift 

علامت ستاره  * : (8)+ shift

علامت چهار خونه #  : (3)+ shift

...

علامت تنوین جر :  shift + e مانندجمیعٍ

علامت تنوین نصب :  shift + q مانند اصلاً

علامت تنوین رفع :  shift + w  مانند رابعٌ

علامت ضمه  :  shift + s

علامت کسره  : shift + d

علامت فتحه: shift + a

علامت أ :  shift + n

علامت إ :  shift + b

علامت ؤ :  shift + V

علامت ء :  shift + m

علامت « :  shift + k

علامت » :  shift + L

علامت ة :  shift +z

علامت ژ :  shift + C

علامت ، :   shift + T

علامت ؛ :  shift + Y

علامت , :  shift + U

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نکات مهم برای داشتن عمر طولانی و کارکرد بهتر رایانه

کارایی بهتر ماوس

برای کارایی بهتر ماوس باید از ایجاد گردوغبار در داخل ماوس جلوگیری کنیم ، برای رفع گرد و غبار اول با یک پارچه تمیز اوس را تمیز کرده و بلافاصله از یک پارچه تمیز دیگربرای رفع باقیمانده گردوغبار استفاده کنید.

کارایی بهتر صفحه نمایش :

صفحه نمایش را روی سطح محکم و افقی قرار دهید و از لرزیدن و تکان خوردن آن جلوگیری کنید ، وقتی که مانیتور روشن است چیزی مانند پارچه به آن نکشید ، در زمان عدم استفاده از مانیتور آن را خاموش کنید ، با دست کثیف و چرب مانیتور را لمس نکنید.

کارایی بهتردرایو:

نباید دیسک سخت در حال استفاده را استفاده کرد و ایجاد ظربه سخت به دیسک باعت ایجاد بد سکتور و از بین رفتن اطلاعات و خرابی دیسک سخت خواهد شد.

کارایی بهتر منبه تغذیه و کیس

بهترین راه برای تمیز کردن درون کیس و منبع تغذیه استفاده از اسپری هوای فشرده است و مهم تر از همه فضای اطراف خنک کننده باز باشد .

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ترفندهای اینترنت

افزایش سرعت اینترنت

تا حالا شده از سرعت پایین اینترنت و دانلود ناراضی باشید ؟ مسلما جواب اکثر کاربرایی که از Dial Up استفاده میکنند "بله" هست.این توضیحات در مورد ویندوز XP هستند و بر روی سیستم عامل ایکس پی تست شده اند.
استارت منو را کلیک کنید بعد کنترل پنل را باز کنید در پنجره کنترل پنل روی ایکون Phone and Modem Options کلیک کنید تا پنجره مربوطه باز شود در این پنجره به سربرگ Modems رفته و مودم خود را انتخاب کنید دقت کنید که اگر در این پنجره چند گزینه دارید و نوع مودم خود را هم نمیدونید ببینید کدام گزینه با Com3 معرفی شده همان گزینه را انتخاب کنید بعد کلید Properties را بزنید تا پنجره مربوط به مودمتان باز شود در این پنجره به سربرگ Advanced بروید و در کادر Extra initialization commands عبارت AT&FX را با حروف بزرگ تایپ کنید سپس پنجره های باز شده را ok کنید . تا اینجا مربوط به سرعت اینترنت بود ادامه مطلب مربوط میشه به سرعت دانلود . برای بالا بردن سرعت دانلود ابتدا استارت منو را باز کرده سپس بر روی کنترل پنل کلیک کنید تا پنجره کنترل پنل باز شود در این پنجره بر روی ایکون Display کلیک کنید تا پنجره Display Properties باز شود سپس در این پنجره به سربرگ Desktop رفته و کلید Customize Desktop را بزنید تا پنجره Desktop Items باز شود در این پنجره به سربرگ Web رفته و کلید Properties را بزنید تا پنجره My Current Home Page Properties باز شود در این پنجره به سربرگ Download بروید و گزینه Limit hard-disk usage for this page to را فعال کرده و مقدار عددی آن را از 500 به 5000 تغییر دهید . حالا به اینترنت وصل شوید و سرعت اینترنت خود را امتحان کنید.

 


جستجو و دسترسی سریع به سایتها با ۲ ترفند جدید در فایرفاکس

مرورگر موزیلا فایرفاکس شاید دیگر نیازی به معرفی نداشته باشد. دانلودهای فراوان و رضایت کلی کاربران از این مرورگر ، فایرفاکس را به سمبلی از اینترنت سریع تبدیل کرده است. اما فایرفاکس باز هم راه هایی برای بهینه سازی استفاده دارد. دسترسی سریعتر به سایت های مورد علاقه شما و جستجوی سریع در این سایتها دو ترفندی است که تقریبأ ۹۹% کاربران از آن بی اطلاعند و این قابلیت های جالب فایرفاکس به نوعی در پشت مه باقی مانده است. هم اکنون قصد داریم به معرفی این دو ترفند بپردازیم.

در فایرفاکس قابلیتی نهفته است که شما میتوانید تنها با وارد کردن یک حرف و فشردن Enter به صفحه مورد نظر خود مراجعه کنید.
برای این کار از منوی Bookmarks به Organize Bookmarks بروید.
در پنجره باز شده ، بر روی New Bookmark کلیک کنید.
در عبارت Name ، نام سایت مورد نظر مثلأ Fu۲۰ ، در تب Location آدرس سایت مثلأ http://www.Fu۲۰.com و نهایتأ در قسمت Keyword حرف یا واژه کوتاهی که قصد دارید با وارد کردن آن مستقیمأ به این سایت وصل شوید را وارد کنید. مثلأ برای ورود به بسوی آینده ، میتوانید حرف F را وارد کنید. ( از حروف فارسی نیز در این قسمت میتوانید استفاده کنید.)
حال در صفحه اصلی فایرفاکس و نوار آدرس ، حرف F را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید مستقیمأ به آدرس بسوی آینده که وارد کرده بودید روانه خواهید شد.

ترفند فوق برای ورود مستقیم به یک سایت بود. اما ممکن است شما قصد داشته باشید مستقیمأ و بدون ورود به سایت خاصی محتویات آن را از طریق فایرفاکس جستجو کنید.
برای این منظور ابتدا باید سایت مورد نظر را توسط فایرفاکس باز کنید.
اکنون باید در صفحه سایت مورد نظر به دنبال یک فیلد باشید. ( منظور از فیلد به زبان ساده فضاهایی است که شما امکان تایپ یک عبارت را دارید.)
به فرض برای جستجوی سریع در سایتی مانند Wikipedia به صفحه اصلی سایت یعنی http://www.wikipedia.org مراجعه کنید.
بر روی فیلد مخصوص جستجو راست کلیک کرده و Add a Keyword for this Search را انتخاب کنید.
در پنجره کوچک باز شده نام سایت (در اینجا Wikipedia) و در قسمت Keyword کلمه کلیدی که از آن برای جستجو استفاده خواهید کرد مثلأ W را وارد کنید.
کار تمام است.
اکنون کافی است در آدرس بار فایرفاکس ، عبارت W را وارد کنید ، یک فاصله تایپ کنید و سپس واژه مورد جستجوی خود مثلأ Iran را وارد کنید.
اتوماتیک وار ، واژه Iran در ویکی پدیا جستجو خواهد شد.
نحوه کار در سایر سایت ها نیز به همین منوال است.

 


پاک کردن آیدی یاهو

چگونه می توان ايميل یا آيدی خود را برای هميشه از سايت ياهو پاک کرد این عمل بايد با دقت زياد انجام شود زيرا در صورت پاک شدن هیچ راهي برای باز گرداندن ايميل ها و يا سرویس های قبلي خود نيست .پس قبل از اين كاری فکر هاي خود را بکنيد که در آخر پشيماني سودی ندارد.البته بعد از آن شما مي توانيد ايميل جديد درست کنيد برای پاک كردن ای دی خود وارد اين صفحه شده ودر آنجا نام كاربری و اسم رمز خود را وارد كنيد سپس با وارد كردن مجدد پسورد آي دي مورد نظر روي accept كليك كنيد تا آي دي مورد نظر براي هميشه پاك شود..براي باز گرداندن مجدد بايد دوباره در ياهو ثبت نام كنيد.

 

 


از بین بردن محدودیت های تایپ در یاهو مسنجر

۱-وارد ياهو مسنجر شده و با آي دي خودتون Sign In كنيد.

۲-روي New Status Messege كليك كنيد.

۳-پس از نوشتن متني (تا حدي كه سطر اول پر شود) به جاي ok يا Enter دكمه:

Ctrl+Enter رو همزمان با هم فشار دهيد تا به سطر بعدي برويد . در اين سطر هم متني تايپ كنيد و به

 همين ترتيب ميتوانيد تا ۲۰ سطر ادامه دهيد ولي به اين نكته توجه كنيد كه كل متن در ياهو مسنجر نشان

 داده نميشود و براي ديدن آن بايد موس را روي اي دي خودتون چند لحظه نگه داريد تا كل متن نشان داده

 شود .

 


مجانی کردن اینترنت

ابتدا تنضيمات ايترنت كه به صورت اتوماتيك نصب كرديد را حذف كرده مراحل زير را دنال كنيد.... مسیر زیر را دنبال کنید : منو > تنظیمات > اتصال > اشتراک های دیتا > اشتراک جدید سپس یک اسم وارد کنید ، مثلا Irancell ؛ سپس برروی دکمه ادامه کلید کنید ، GPRS رو انتخاب کنید و در صفحه جدید GPRS APN رو با کلمه gprs مقداردهی کنید . دکمه ذخیره (Save) را زده و به صفحه اشتراک های دیتا برگردید ، حالا اسم کانکشنی را که ساختید پیدا کرده و آن را انتخاب کنید (دایره کناری آن توپر شود). دوباره به تنظیمات > اتصال برگردید و این دفعه تنظیمات اینترنت رو انتخاب کنید ، گزینه تنظیم جدید را انتخاب کرده و سپس وارد صفحه جدید شوید ، نامی برای تنظیم انتخاب کرده ، ok کنید و سپس از قسمت اشتراک ، همان اشتراکی را انتخاب کنید که قبلا ساختید در اینجا Irancell می باشد ، دکمه ذخیره را انتخاب کنید و به صفحه تنظیمات اینترنت برگردید ، سپس همان تنظیمی را انتخاب کنید که در بخش قبل ساختید (دایره کناری تنظیم باید توپر شود). حالا به منوی اصلی برگشته و گزینه اینترنت (شکل کره زمین) رو انتخاب کنید منتظر بمانید تا اتصال صورت گیرد. برای وارد کردن آدرس دکمه "بیشتر (More)" را زده و سپس گزینه "وارد کردن آدرس (Enter URL)" را انتخاب کنید !!!! در اخر هم پيسي سوييت را نصب كرده وبه اينترنت متصل شويد

  

 


 از گوگل بپرسید ساعت دقیقا چنده

برای اطلاع از ساعت محلی خودتون کافی است تنها عبارت what time is it را در نوار جستجو وارد کرده و بر روی دکمه Search کلیک کنید .

در این صورت اولین چیزی که قبل از نتایج بدست آمده مشاهده خواهید کرد ساعت دقیق محلی که شما هستید است .

همچنین اگر قصد دارید ساعت محلی کشور یا شهر دیگری را بدست آورید کافی است در جلوی عبارت what time is it را بنویسید . مثلا برای نمایش ساعت فعلی در شهر پاریس عبارت what time is it Paris را تایپ کنید .

البته گوگل حتما باید به زبان انگلیسی باشد.

 



 استفاده بیشتر از کارت اینترنت

براي اين کار به اين گونه عمل مي کنيم:

start=====run====system.ini

بعد دنبال اين گزينه بگرديد [386enh]

سپس] جلوي enh رو  پاک کنيد واينتر بزنيد واينا رو اضافه کن:

 

[386enh

Com0@00 Irq0000@0 Buffer=1024

@ number = ( 3,1,4,1,5,9)

@ letters = ( " this", " is ", "a" , "test" )

$word , $ anther - word - ) = ( " one " , "two" )

woafont=dosapp.FON]

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , mrtsf.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM