همه چیز درباره کامپیوتر

سخت افزار و نرم افزار

آموزش ساخت وبلاگ

روش هاي متعددي براي ساخت وبلاگ وجود دارد.

برای دیدن به ادامه مطالب بروید

javahermarket


ادامه مطلب
نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: یک شنبه 28 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مشاهده سایتهای اینترنتی از طریق ماشین حساب ویندوز!!!
برای این کار:

1- به اینترنت وصل شوید.

2- برنامه Calculator را از طریق مسیر زیر اجرا کنید.

Start>All Programs>Accesroies

3- از منوی Help برنامه روی Help Topics کلیک کنید. خواهید دید پنجره جدیدی و مربوط به Help برنامه باز میشود.

4- از بالای پنجره. سمت چپ. محلی که عبارت Calclulator به چشم میخورد. بر روی آیکون علامت سوال زرد کلیک کنید.

5- در داخل منو بر روی Jump to URL کلیک کنید. خواهید دید که پنجره کوچکی باز می شود.

6- در این پنجره آدرس سایتی که می خواهید به آن وارد شوید مثلا http://danesh47.blogfa.com را وارد کنید و روی دکمه OK کلیک کنید.

7- حال چند ثانیه صبر کنید تا پنجره سمت راست. صفحه اینترنتی شما بارگذاری گردد.

8- به این ترتیب شما یک مرورگر مخفی خواهید داشت ...!

نکته: برای وارد کردن آدرس اینترنتی. وارد نمودن//: http لازم است.

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ترفنددسترسی به folder های قفل شده در ویندوز7

حتما در ويندوز7 با نشان جديدي که به‌صورت يک قفل کنار برخي از فولدرها ظاهر مي‌شود، مواجه شده‌ايد. اين نشان به‌ويژه هنگامي نمايان مي‌شود که با بخش تنظيمات به ‌اشتراک‌گذاري کمي کار کنيد و فولدر را به اشتراک بگذاريد. در برخي موارد، شما نياز به دسترسي به اطلاعات درون فولدرهايي داريد که قفل هستند و ويندوز اجازه دسترسي به شما را نمي دهد و در اين مواقع اين ترفند بسيار کاربردي است. براي حذف اين نشان بايد به کاربر اجازه بدهيم به آن فولدر دسترسي خواندن داشته باشد که در ادامه ترفند به نحوه انجام اين کار مي پردازيم.
براي اين‌کار :
روي فولدري که نشان قفل دارد، کليک راست کنيد و Properties را انتخاب کنيد. از آنجا به تب Security رفته و سپس دکمه Edit را کليک کنيد. مي‌بينيد که فهرستي از کاربران و گروه‌ها به آن فولدر دسترسي دارند، اما کسي که دسترسي ندارد، گروه Users است. روي دکمه Add بزنيد و عبارت Users را در کادر پاييني وارد کنيد و روي دکمه CheckNames بزنيد. در اين حالت، نام کامپيوتر شما به ابتداي آن اضافه‌ مي‌شود. حالا پنجره را OK کنيد. در پنجره قبلي، آيتم Users اضافه شده است. روي آن کليک کنيد و گزينه‌هاي Read & Execute و List folder contents را انتخاب کنيد. بعد از تاييد مشاهده مي‌کنيد که قفل روي فولدر از بين رفته است!

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

راه هاي محافظت كردن فلش در برابر از بين رفتن اطلاعات و ويروس

راه هاي محافظت كردن فلش در برابر از بين رفتن اطلاعات و ويروس

فلش مموری یا هرچیز دیگری که شما آن را به آن نام می‌شناسید (کول دیسک و …) خیلی کاربردی است و همه‌ی ما حداقل یکی از آن‌ها را در جیب خود داریم. برای بعضی‌ها انقدر ابزار مهمی است که حتی آن را به دسته کلید خود اضافه کرده‌اند! صرف نظر از شکل و طرح و رنگ و مدل و … همیشه این نوع حافظه‌های خارجی نیاز به مراقبت دارند. دلیلش هم بسیار واضح است! خیلی از ما اطلاعات بسیار مهمی بر روی آن‌ها ذخیره کرده‌ایم که اصلا دوست نداریم در عرض چند ثانیه نابود شوند و با هزار دردسر با کمک چندین و چند برنامه و ریکاوری و دنگ و فنگ، اطلاعات از دست رفته‌ی خودمان را آن‌هم نصفه و نیمه بازیابی کنیم! از آن‌جایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده و هست، باید راه‌های حفاظت و دوری از هرگونه تروجان و ویروس و بلایای طبیعی (!) را به طور کامل یاد بگیریم.

 

۱- غیرفعال کردن AutoRun

فکر کنم لازم به گفتن نباشد که AutoRun یکی از امکانات ویندوز هست که باعث می‌شود وقتی که یک حافظه خارجی (CD، DVD، فلش مموری و …) را به رایانه‌‌ی خود متصل می‌کنید، ویندوز خودبخود آن را باز کند. جدیدا بدافزارهای زیادی بر این اساس کار می‌کنند. یعنی با سوءاستفاده از این قابلیت ویندوز، به هنگام اتصال حافظه‌های خارجی و AutoRun شدن آن‌ها خود را وارد رایانه‌ی میزبان می‌کنند.

خبر خوب این است که ویندوز ۷ خود را از این بابت ایمن کرده و این قابلیت در آن غیر فعال شده‌است. اما اگر از ویندوز XP یا ویستا استفاده می‌کنید باید بسته‌ی امنیتی KB971029 را نصب کنید.

۲- ویروس‌های فلش مموری خود را پیدا و نابود کنید

اگر بعد از اتصال حافظه خارجی به رایانه، آنتی‌ویروس رایانه‌تان به شما پیشنهاد جستجو و اسکن آن را می‌دهد، حتما به آن اجازه دهید. اگر بطور خودکار آنتی‌ویروس نصب شده بر روی رایانه‌ی شما این پیشنهاد را نداد، خودتان بطور دستی این کار را انجام دهید.

برای انجام این کار به My Computer بروید، روی آیکن فلش مموری خود راست کلیک کنید و روی گزینه‌ی اسکن برای ویروس‌ها کلیک کنید‌ (با توجه به آنتی‌ویروس شما، این گزینه نام‌های گوناگونی خواهد شد.).

۳- سعی کنید مستقیما از روی فلش مموریتان بر روی اسناد کار نکنید

اگر می‌خواهید روی یکی از اسناد مهمی که بر روی فلش مموری خود حمل می‌کنید، تغییراتی اعمال کنید، سعی کنید اول آن‌ را به حافظه داخلی رایانه‌ی مورد استفاده‌تان کپی کنید و سپس تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. بعد از این کار، فایل مورد نظر را از حافظه داخلی به حافظه خارجی یعنی فلش مموریتان منتقل کنید.

این کار باعث می‌شود که همیشه یک کپی صحیح و سالم از فایل مورد نظر را در حافظه خارجیتان داشته‌باشید تا اگر مشکلی در فرایند ویرایش آن پیش آمد، دردسری برای بازآوری آن نداشته‌باشید.

۴- قطع ارتباط حافظه خارجی و رایانه به طور امن و ایمن (Safely Remove)‌ (شما ترجمه‌ی بهتری پیشنهاد می‌دهید؟)

درسته که راحت‌ترین کار دراوردن ناگهانی فلش مموری از درگاه رایانه است؛ اما یادتان باشد که راحت‌ترین راه الزاما بهترین راه نیست!‌ (خودم راحت‌ترین راه رو پیش میرم همیشه تا حالا هم خداروشکر مشکلی برام پیش نیومده!‌) بهترین راه این است که قبل از قطع ارتباط فیزیکی، اول بصورت نرم‌افزاری ارتباط را قطع کنیم. خود بهتر از من بلد هستید که باید روی علامت USB کنار ساعت ویندوز راست کلیک کنید و Safely remove را انتخاب کنید. اگر این کار را نکنید و در صورتی که یکی از پرونده‌های داخل حافظه‌ی خارجیتان باز باشد، ممکن است برای آن مشکلی جدی پیش بیاید! پس مثل من عمل نکنید!

۵- توصیه‌های کلی!

فلش مموری‌ها خیلی کوچک هستند و به راحتی ممکن است هر اتفاقی برایشان رخ دهد. اما سعی کنید هیچ‌وقت به آن‌ها ضربه‌ی محکم وارد نکنید، خیسشان نکنید و برای بلند مدت در معرض گرمای زیاد قرارشان ندهید.

اگر فلش مموری شما خیس شد هرگز تا وقتی که رطوبت دارد از آن استفاده نکنید. چون در غیر اینصورت اتصال کوتاه الکتریکی در آن ایجاد شده و موجب نابودی اطلاعات شما می‌گردد. حتما بعد از خیس شدن فلش مموری، آن را خشک کنید. برای این کار حداقل به مدت ۴۸ ساعت آن را در گرمای متعادل و در محیط خشک نگهداری کنید یا از سشوار برای خشک کردن آن استفاده کنید.

به نقل از مجله اینترنتی نود ایران

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ترفند نصب ویندوز 7 از طریق حافظه USB Flash

برای این کار شما به یک حافظه USB Flash با ظرفیت بیش از 4.5GB نیاز خواهید داشت. علاوه بر آن شما می بایست DVD ویندوز 7 را نیز داشته باشید تا بتوانید فایل ها را بر روی حافظه Flash کپی کنید. پیش از شروع کار از اطلاعات موجود در حافظه Flash خود پشتیبان تهیه کنید.

در روش اول بدون نیاز به نصب هیچ نرم افزار اضافی و از طریق دستورات خود سیستم عامل می توانید حافظه USB Flash خود را به نصب کننده Windows 7 تبدیل کنید. اما اگر دوست ندارید از دستورات متنی استفاده کنید می توانید از روش دوم استفاده کنید و با نصب یک نرم افزار ساده و کم حجم این کار را انجام دهید.

 

روش اول: ساخت نصب کننده Windows 7 در حافظه USB Flash و با استفاده از دستورات داخلی ویندوز 7

1.در ابتدا می بایست CMD را با سطح دسترسی Administrator اجرا کنید برای اینکار برروی دکمه Start در گوشه پایین و سمت چپ ویندوز کلیک کنید و سپس در جعبه جستجو cmd را تایپ کنید و پس از آن کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+Enter را فشار دهید یا برروی cmd.exe دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Run as Administrator را انتخاب نمایید.
 

2.در صفحه مشکی خط فرمان، دستور diskpart را تایپ نموده و سپس کلید Enter را فشار دهید سپس کمی صبر کنید تا DISKPART> نمایش داده شود.

3.در DISKPART> این دستور را وارد نمایید: list disk ( توجه داشته باشید که بین list و disk فاصله وجود دارد.) Diskpart برای پارتیشن بندی و فرمت درایو ها از طریق دستورات متنی استفاده می شود.

4.تایپ کنید select disk 4 (عدد 4 درایو حافظه Flash شماست و ممکن است در کامپیوتر شما این عدد متفاوت باشد این عدد می بایست همان عددی باشد که در گزارش list disk نمایش داده بود. به تصویر پایین دقت کنید تا دقیقا بدانید کدام عدد را باید وارد نمایید.)

5.دستور Clean را وارد کنید تا حافظه Flash شما خالی شود و اطلاعات درون آن پاک گردد توجه داشته باشید که قبل انجام این کار می بایست از اطلاعات موجود در حافظه Flash خود پشتیبان تهیه کنید تا اطلاعات خود را از دست ندهید.

6.دستور create partion primary را وارد کنید. (این دستور برای ایجاد یک پارتیشن جدید کاربرد دارد شما بعد ها نیز می توانید از طریق Diskpart پارتیشن های جدید ایجاد کنید البته از طریق  Disk Managment نیز می توانید این کار را از طریق محیط گرافیکی انجام دهید.

7.دستور format fs=fat32 quick را وارد کنید تا حافظه USB با سیستم فایل FAT32 فرمت شود.(برخی از حافظه های با ظرفیت بالا با سیستم فایل NTFS فرمت شده اند تا فایل های سنگین برروی آنها کپی شوند ولی برای ساخت حافظه نصب کننده ویندوز 7 می بایست از FAT32 استفاده کنید.)

8.دستور assign را وارد کنید تا یک حرف به درایو اختصاص داده شود. در نهایت نیز exit را وارد کنید تا از Diskpart خارج شوید و سپس یک بار دیگر exit را وارد کنید تا از CMD نیز خارج شوید. در این مرحله حافظه USB Flash شما آماده کپی کردن فایل های نصب کننده ویندوز شده است

9.حال حافظه USB Flash شما آماده کپی کردن فایل های نصب ویندوز است، DVD ویندوز 7 را در درایو  بگذارید و تمام فایل و فولدرهای موجود در DVD را برروی حافظه Flash کپی کنید.

زمانی که کپی فایل ها به اتمام رسید USB را به نوت بوک یا نت بوک و یا هر کامپیوتر دیگر متصل کنید و کامپیوتر را با آن بوت کنید اگر کامپیوتر شما بصورت خودکار با USB Flash بوت نشد می توانید با فشار دادن کلید F8 یا F12 به منوی انتخاب بوت وارد شوید این کلید در کامپیوترهای مختلف متفاوت است ولی در زمان بوت شدن کامپیوتر اعلام می شود. پس از بوت شدن با Flash، نرم افزار نصب کننده ویندوز 7 اجرا خواهد شد.

روش دوم:ساخت نصب کننده Windows 7 در حافظه USB Flash و با استفاده از نرم افزار Win7-USB/DVD Tools

نرم افزار  Windows7-USB-DVD-tool را  دانلود کنید. و سپس مراحل بسیار ساده آن را دنبال کنید. از شما در طی روند ساخت نصب کننده ویندوز، DVD ویندوز 7 درخواست می شود.

javahermarket

نویسنده: محمدرضا صانع ׀ تاریخ: شنبه 27 / 7برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , mrtsf.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM